Matlab Workshop

Posted by Admin

Pada 14 Ogos yang lepas, BIOMEHS dengan kerjasama Biosignal Processing Research Group telah mengadakan Matlab Workshop For Biomedical Signal Processing. Seramai 46 orang mahasiswa telah menyertai bengkel ini. Bengkel ini banyak memberikan input berguna kepada mahasiswa memandangkan banyak subjek menggunakan software Matlab.

Lawatan Ke PPUM dan HKL

Posted by Admin

Pada 9 Ogos yang lepas BIOMEHS telah mengadakan satu lawatan sambil belajar ke PPUM dan HKL. Tujuannya adalah untuk mendedahkan para mahasiswa kepada realiti dunia pekerjaan. Seramai 70 orang mahasiswa serta dua pegawai pengiring telah mengikuti lawatan ini. Berikut merupakan gambar-gambar yang sempat dirakamkan.

Congratulations!!

Posted by Admin

Tahniah diucapkan kepada UTM kerana mendapat status Universiti Penyelidikan

Gambar sekitar majlis solat hajat

Posted by Admin

Majlis solat hajat dan tazkirah yang dianjurkan oleh BIOMEHS pada telah berlangsung dengan jayanya. Majlis yang diadakan di 25/3 di surau KTC diserikan lagi dengan kehadiran Timb. Dekan FKBSK Professor Dr. Jasmy bin Yunus. Majlis bermula dengan solat maghrib diikuti dengan tazkirah bertajuk "Tawakal" yang disampaikan oleh Utz. Nasir bin Masroom.

BIOMEHS LOGO

Posted by Admin

Satu pertandingan mencipta logo untuk BIOMEHS telah diadakan pada bulan Januari lepas dan penyertaan yang diterima amatlah memberangsangkan. Pemilihan logo BIOMEHS ini telah dibuat sendiri oleh Dekan FKBSK Prof. Ir. Dr. Abdul Halim bin Mohd Yatim. Tahniah diucapkan kepada Amirul Ridhwan Bin Zainal Abidin dari 3SEB kerana logo yang direkanya telah dinobatkan sebagai juara.

PBL Tahun 4

Posted by admin On 5:14 AM
salam

kali ni share pasal aktiviti budak2 tahun 4 ketika presentation PBL yg berlangsung seperti berikut:
masa: 0800-1100
Tempat: Makmal Perubatan Elektronik
aktiviti:Pembentangan eksperimen

Setiap kumpulan yang umumnya terdiri daripada 4orang akan membentangkan hasil eksperimen yang telah djalankan selama 3minggu berturut2. Panel2 yang akan menilai adalah pensyarah dari fakulti kejuruteraan bioperubatan dan sains kesihatan sendiri.

Setiap seorang dari ahli kumpulan perlu membentangkan bahagian masing2.Eksperimen untuk setiap kumpulan adalah berbeza dan tidak terdapat sebarang persamaan. Eksperimen bleh terdiri daripada software atau hardware. Unutk PBL tahun 4, majoriti adalah software yang mana pelajar2 perlu memahirkan diri dalam bidang programming dan menajamkan teknik mereka dalam menyelesaikan masalah.

Berikut adalah gambar2 yang sempat d'capture' oleh juru foto amatur:


0 Response to "PBL Tahun 4"

Post a Comment


ShoutMix chat widget

| Copyright 2010 by BIOMEHS UTM| Zinmag Primus Theme | Edited by LurimaStudio |