Matlab Workshop

Posted by Admin

Pada 14 Ogos yang lepas, BIOMEHS dengan kerjasama Biosignal Processing Research Group telah mengadakan Matlab Workshop For Biomedical Signal Processing. Seramai 46 orang mahasiswa telah menyertai bengkel ini. Bengkel ini banyak memberikan input berguna kepada mahasiswa memandangkan banyak subjek menggunakan software Matlab.

Lawatan Ke PPUM dan HKL

Posted by Admin

Pada 9 Ogos yang lepas BIOMEHS telah mengadakan satu lawatan sambil belajar ke PPUM dan HKL. Tujuannya adalah untuk mendedahkan para mahasiswa kepada realiti dunia pekerjaan. Seramai 70 orang mahasiswa serta dua pegawai pengiring telah mengikuti lawatan ini. Berikut merupakan gambar-gambar yang sempat dirakamkan.

Congratulations!!

Posted by Admin

Tahniah diucapkan kepada UTM kerana mendapat status Universiti Penyelidikan

Gambar sekitar majlis solat hajat

Posted by Admin

Majlis solat hajat dan tazkirah yang dianjurkan oleh BIOMEHS pada telah berlangsung dengan jayanya. Majlis yang diadakan di 25/3 di surau KTC diserikan lagi dengan kehadiran Timb. Dekan FKBSK Professor Dr. Jasmy bin Yunus. Majlis bermula dengan solat maghrib diikuti dengan tazkirah bertajuk "Tawakal" yang disampaikan oleh Utz. Nasir bin Masroom.

BIOMEHS LOGO

Posted by Admin

Satu pertandingan mencipta logo untuk BIOMEHS telah diadakan pada bulan Januari lepas dan penyertaan yang diterima amatlah memberangsangkan. Pemilihan logo BIOMEHS ini telah dibuat sendiri oleh Dekan FKBSK Prof. Ir. Dr. Abdul Halim bin Mohd Yatim. Tahniah diucapkan kepada Amirul Ridhwan Bin Zainal Abidin dari 3SEB kerana logo yang direkanya telah dinobatkan sebagai juara.

Report Meeting

Posted by admin On 10:32 PM
Pada 4 ogos lepas, kami telah mengadakan meeting mengenai pelaksanaan rancangan biomehs yang akan dibuat pada semester ini dan semester hadapan. Terdapat beberapa penguuman penting yang telah dibuat pada meeting tersebut.
Antara aktiviti aktiviti yang telah dirancang ialah hari keluarga yang akan diadakan selepas hari raya. Perancangannya adalah untuk mengadakan sukan iaitu pada paginya dan juga majlis makan malam atau jamuan raya pada malamnya. Tarikh dan tempat akan ditetapkan apabila kertas kerja dibuat kelak. Jadi sama sama kita tunggu hari keluarga berkenaan. Sukan yang akan dijalankan pada hari keluarga tersebut adalah bola tampar, dan nama hari tersebut mungkin adalah 'sehari bertampar bersama biomehs'.
Juga majlis malam pragraduasi telah dirancang untuk meraikan bakal bakal graduate atau senior tahun akhir. Tidak lupa juga kami telah merancang untuk memberi sedikit tanda ingatan kepada senior kita yang telah tamat dan akan mengambil ijazah graduasi atau konvo tidak lama lagi. Juga aktiviti yang dirancang adalah 1st year camp yang akan dijalankan pada semester hadapan. Kem ini adalah untuk mengeratkan dan memberi motivasi yang berguna kepada pelajar junior
Aktiviti dari bahagian pendidikan pula adalah tutorial matlab dan c++ yang dirancang untuk dilaksanakan dalam jangkamasa terdekat. Matlab dan c++ penting apabila anda melangkah ke tahun yang lebih tinggi.



Baiklah, untuk aktiviti 'sehari bertampar' setiap badge akan menghantar 2 pasukan, 1 lelaki dan 1 perempuan, samada perandingan akan diadakan secara liga atau kalah mati, itu akan dibincangkan dengan lebih lanjut. Kami akan merancang aktiviti ini dan jamuan raya dilakukan pada hari yang sama. Sama sama kita nantikan.
Juga yuran kelab biomehs telah ditetapkan. RM5 bagi setiiap pelajar. Yuran ini akan digunakan untuk menjalankan aktiviti aktiviti yang dirancang pada semester ini, selain mencari dana dari sumber lain. Yuran hendaklah dibayar kepada wakil pada setiap badge dan diserahkan kepada bendahari, Faiz.
Aktiviti aktiviti besar seperti 1st year camp, malam pragraduan dan sehari bertampar telahpun dibuat kumpulan AJK pelaksana. Pengarah program dan pembantu pengarah untuk aktiiviti aktiviti ini telah dilantik, tetapi ajk ajk lain masih dalam perbincangan. Oleh itu sekiranya ada di kalangan anda yang dipilih untuk menjadi ajk propgram, diharap anda memberi kerjasama sepenuhnya untuk melaksanakan program terbabit..
Juga, cadangan tempahan jacket SEB, ada sesiapa yang ingin menampilkan design anda? Anda mempunyai design logo biomehs? Sila emailkan kepada saya, hunter_LeoNeo1@yahoo.com.

Sekian terima kasih
-LeoNeo1-

0 Response to "Report Meeting"

Post a Comment


ShoutMix chat widget

| Copyright 2010 by BIOMEHS UTM| Zinmag Primus Theme | Edited by LurimaStudio |